آموزش اشپزی, نان

نان مک دونالد چیست؟

نان مک دونالد همان نان‌های گردی است که مخصوص برگر است و در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسد. به دلیل اینکه طرفداران زیادی دارد، می‌توانید آن را با مواد سالم مانند آرد، تخم مرغ، خمیر مایه، شکر، نمک، کنجد، روغن و کره در خانه تهیه نمایید و با انواع برگر نوش جان کنید.

نان مک دونالد چیست؟

نان‌‌ها یکی از مواد غذایی پر مصرف هستند که روزانه بیشترین استفاده از آنها خواهد شد. در گذشته تنوع نان مانند امروز نبود و بیشتر به صورت سنتی تولید می‌شد ولی امروزه نان به شکل‌های صنعتی تهیه می‌شود که کیفیت بالایی نیز دارند. بعضی از این نان‌ها رژیمی هستند و برای کاهش وزن و نیز  استفاده از آن برای  بیماری‌‌ها مفید می‌باشد. بهترین نان برای لاغری را می‌توانید از بین انواع سبوس‌دار آن انتخاب کنید. سبوس به دلیل فیبر بالایی که دارد برای کاهش وزن و نیز بیماری دیابت، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، تقویت روده‌ها و بهبود سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد.

 با گذشت زمان تولید نوع دیگری از آن به نام نان‌های فانتزی سرعت گرفت و برای صبحانه، نهار، شام، میان‌وعده و غذاهای فست‌فود انواع مختلفی از آنها تولید شد.نان‌های فانتزی نیز نقش مهمی در تغذیه افراد ایفا می‌کنند که می‌توان در بین آنها به نان باگت، انواع نان تست، نان بولکی و نان برگر اشاره کرد.

 یکی از انواع این نان‌ها که بسیار محبوب است همان نان‌های گردی است که مخصوص انواع برگر می‌باشد و به مک دونالد معروف است. نان مک دونالد با آرد سفید تهیه می‌شود و بافتی نرم دارد و طعم برگر را بی‌نظیر می‌کند. بسیاری از افراد دوست دارند آن را در منزل تهیه کنند. به دلیل اینکه در تهیه نان خانگی از مواد افزودنی در آن استفاده نمی‌شود. ما در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه این نان خوشمزه را آموزش دهیم.

نان مگ دونالد
طرز تهیه نان مک دونالد

انواع برگر در دنیا وجود دارد که اگر با نان مخصوص خودش سرو شود، می‎‌تواند طعم بی‌نظیری داشته باشد. نان‌های فانتری بسیار تنوع دارند و برای انواع  برگر، کالباس، ژامبون و سوسیس می‌توانید از آنها استفاده کنید. به همین منظور بعضی از افراد دوست دارند این نان‌ها را در خانه درست کنند. تهیه نان در منزل به روش خانگی بسیار جذاب است و اکثر بانوان علاقه دارند که طرز تهیه باگت خانگی، مینی باگت، نان تست و دیگر انواع آن را یاد بگیرند و در خانه درست کنند. نان برگر نیز یکی از انواع پرطرفدار نان است که در مزه و طعم ساندویچ تاثیر ویژه‌ای دارد و می‌توانید آن را به راحتی و با مواد ساده‌‌ای در خانه تهیه نمایید و با انواع برگر نوش جان کنید. برای تهیه این نان به روش خانگی که مک دونالد معروف است به مواد ساده‌ای نیاز داریم. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه نان مک دونالد را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه نان مک دونالد

  • آرد گندم 3 پیمانه
  • شکر 2 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ 2 عدد
  • کره 3 قاشق غذاخوری
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • نمک 1 قاشق غذاخوری
  • پودر خمیر مایه 2 قاشق غذاخوری
  • آب گرم 1 پیمانه
  • شیر 1 قاشق غذاخوری
  • کنجد به مقدار لازم

مرحله اول

در اولین مرحله پخت نان همبرگر یا مک دونالد، ابتدا خمیر مایه را با یک سوم پیمانه آرد و آب گرم مخلوط کنید و در جای گرمی به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا به اصطلاح خمیر عمل بیاید. کره را نیز در دمای محیط قرار دهید تا ذوب شود. بعد از اینکه این مرحله را انجام دادید، یک عدد تخم مرغ را در ظرفی جداگانه بریزید و هم بزنید و به خمیر اضافه کنید.

مرحله دوم

در ادامه تهیه نان مک دونالد کره ذوب شده را روی مواد قبلی که شامل خمیر مایه، آرد، آب و تخم مرغ بریزید و در ادامه نمک و شکر را به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید از نمک و شکر به همان اندازه که ذکر شد استفاده کنید. بعد از اضافه کردن نمک و شکر این مواد را با همزن برقی روی دور کند به خوبی مخلوط کنید. سپس باقی‌مانده آرد را در چند مرحله به خمیر اضافه کرده و مجدد با همزن برقی به مدت چند دقیقه مخلوط کنید.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه انواع ساندویچ خانگی

مرحله سوم

بعد از مخلوط شدن تمام مواد به خمیر به مدت 2 ساعت در جایی گرم استراحت دهید. بعد از این مدت زمان خمیرها به شکل چانه به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید و مجدد یک ساعت دیگر زمان استراحت به آن بدهید تا حجیم شوند. توجه داشته باشید که وزن چانه‌ها یکسان باشد.

مرحله چهارم

در آخرین مرحله طرز تهیه نان مک دونالد، زمان پخت نان‌ها رسیده است. فر را روی درجه 200 قرار دهید تا گرم شود. سینی فر را با کمی روغن چرب کنید و چانه‌ها را روی آن قرار دهید. برای اینکه دستتان به خمیر نچسبد کمی روغن به دستان خود بمالید.

‌تخم مرغ ‌باقی مانده را در ظرفی شکسته و هم بزنید. سپس با یک قلمو روی چانه‌ها بکشید و در آخر روی خمیر را کنجد بریزید و در فر قرار دهید. زمان پخت این نان 20 دقیقه می‌باشد. بعد از مدت زمان پخت کمی صبر کنید، سپس نان‌ها را خارج کرده و اجازه دهید که سرد شود. سپس با انواع برگر به همراه افزودنی‌های دلخواه سرو کنید. شما می‌توانید طرز تهیه همبرگر خانگی را در مقالات قبلی مطالعه کنید و با این نان که مخصوص همبرگر است، میل نمایید.

نان مک دونالد

 

نکات کلیدی برای روش تهیه نان برگر (مک دونالد)

  • برای تهیه این نان باید اندازه مواد اولیه کاملا دقیق باشد. کمی یا زیادی مواد سبب سفتی خمیر خواهد شد و بعد از پخت، نان بافت خوبی نخواهد داشت. اضافه کردن بیش از اندازه آرد سبب خشک شدن و سنگین شدن نان می‌شود.
  • شکر و نمک از مواد کاربردی برای تهیه نان مک دونالد هستند زیرا عمل آمدن خمیر مایه به اندازه دقیق شکر و نمک احتیاج دارد. در صورتی که مقدار آنها متناسب نباشد خمیر مایه عمل نمی‌آید. همچنین ابتدا خمیر مایه را با آب و آرد مخلوط کنید و بعد از عمل آمدن نمک و شکر را به اندازه اضافه کنید. سعی کنید از خمیر مایه خشک استفاده کنید. کیفیت آرد نیز از نکاتی است که برای طبخ نان مهم می‌باشد.
  • برای تهیه این نان باید چانه‌های خمیر بیشتر از 100 گرم نباشد و اندازه‌ها به صورت یکسان باشد.
  • اگر می‌خواهید نان شما از نظر غذایی بیشترین کیفیت را داشته باشد از آرد گندم و یا سبوس استفاده کنید تا ویتامین‌های بیشتری را دریافت نمایید.
  • حتما آرد را به تدریج به مواد دیگر اضافه کنید و بهتر است خمیر به دست ‌آمده را بعد از اینکه با همزن برقی مخلوط کردید با دست نی ورز دهید تا یکدست شود.
  • وقتی زمان اتمام پخت نان به پایان رسید، آن را به سرعت از فر خارج نکنید و اجازه دهید که 15 دقیقه بگذرد. این کار سبب می‌شود که نان خشک نشود.
  • می‌توانید به جای اینکه روی آن را با تخم‎‌مرغ رومال کنید از شکر یا آب استفاده نمایید. اگر از تخم‌مرغ برای رومال کردن استفاده می‌کنید، دقت کنید که سالم باشد.
  • این نان را می‌توانید به مدت 2 روز در خانه و یک‌هفته در فریزر نگهداری کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید از کنجد سیاه یا دانه‌های دیگر روی نان استفاده نمایید.نان مک دونالد

خرید آنلاین نان مک دونالد و محصولات پروتئینی از شعبات دهکده پروتئین

در این مقاله نان مک دونالد را معرفی کردیم و طرز تهیه آن را نیز بیان کردیم. در ادامه برای خرید این نان و انواع محصولات پروتئینی مانند همبرگر، سوسیس، کالباس، ژامبون و نان‌های فانتزی دهکده پروتئین را معرفی می‌کنیم. این فروشگاه بزرگ‌ترین تولید کننده محصولات پروتئینی است و نیز عرضه کننده انواع محصولات ارگانیک بدون مواد نگهدارنده می‌باشد و آنها را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب ارائه می‌دهد.

از مزایای خرید از این فروشگاه این است که تهیه و تولید سوسیس و کالباس را با گوشت گرم و در حضور مشتری انجام می‌دهد. شما می‌توانید با خرید آنلاین انواع محصولات پروتئینی از دهکده پروتئین در زمان و وقت خود صرفه جویی کنید و اجناس مورد نیاز خود را درب منزل تحویل بگیرید.

با خرید از دهکده پروتئین، تفاوت را احساس خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید