دسته‌بندی نشده, ساندویچ, کالباس, همبرگر

معرفی انواع ساندویچ ایرانی

ساندویچ مرغ

ساندویچ‌ها بیشتر اوقات از نان باگت یا نان های سنتی به همراه مخلفات و مواد داخل آن که تقریبا مواد ثابتی است، تهیه می‌شود. اصل ساندویچ برای کشورهای اروپایی است که در جهان مشهور شد و در ایران نیز به محبوبیت رسید. به همین دلیل انواع ساندویچ ایرانی مخصوص و منحصر به فردی نیز وجود دارد که مشهور نیز شده‌اند. در ادامه به ساندویچ‌هایی که در ایران رواج دارند اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

انواع ساندویچ ایرانی

  • همبرگر

تقریبا می‌توان گفت مشهور ترین ساندویچ دنیا، ساندویچ همبرگر است که در ایران نیز به شدت طرفدار دارد. این ساندویچ از گوشت چرخ کرده مخلوط گوساله و گوسفند همراه ادویه های متنوع تهیه می‌شود. این گوشت به صورت گرد و قالبی تهیه می‌شود که دو طرف آن سرخ یا کبابی می‌شود، به همین دلیل نان استفاده شده در آن نیز به صورت گرد تهیه می‌شود. این ساندویچ با خیارشور، گوجه فرنگی، کاهو و همچنین سس خردل، مایونز و کچاپ سرو می‌شود. این  ساندویچ مبدا مشخصی ندارد اما به یک نوع غذای آمریکایی معروف است که در ایران نیز بسیار محبوب است و جزء انواع ساندویچ ایرانی محسوب می‌شود. همبرگر را می‌توان با نان باگت نیز سرو کرد.

همبرگر

  • ساندویچ بندری

این ساندویچ نیز یکی از انواع ساندویچ ایرانی است که از زمان‌های قدیم در ایران معروف بوده و امروزه نیز افراد زیادی مشتری پر و پا قرص این ساندویچ خوشمزه و لذیذ هستند. این ساندویچ از ترکیب سوسیس خرد شده و سرخ شده به همراه پیاز و سیب زمینی خرد شده، سس گوجه و فلفل زیاد تهیه می‌شود. این ترکیب سرخ شده و با نان باگت، خیارشور، و بعضا گوجه فرنگی تشکیل یک غذای خوشمزه را می‌دهند. علاوه بر آن با سس کچاپ نیز طعم بهتری می‌گیرد. این غذا را بعضی از افراد با فلفل دلمه‌ای و قارچ به طور سلیقه‌ای سرو می‌کنند.

  • ساندویچ مرغ

این ساندویچ یکی از سالم ترین و مقوی ترین ساندویچ ایرانی است. در ساندویچ مرغ از فیله و سینه مرغ استفاده می‌شود که هم به صورت آبپز و هم گریل شده آن را طبخ می‌کنند. بیشترین روش تهیه آن مرغ آبپز ریش ریش شده است که با گوجه فرنگی و خیارشور اسلایس شده در نان باگت یا هر نان دیگر قرار داده و با سس فرانسوی و سس کچاپ سرو می‌شود. این ساندویچ به ویژه برای مدرسه بچه‌ها به عنوان ساندویچ خانگی بسیار مفید است. همچنین کسانی که رژیم دارند و یا به ساندویچ‌های دیگر حساسیت نشان می‌دهند، این غذا مخصوص این افراد است.

ساندویچ مرغ

ساندویچ تخم مرغ و گوجه:

ساندویچ تخم مرغ و گوجه یکی از انواع ساندویچ سرد محسوب می‌شود که بسیار مقوی و پر انرژی می‌باشد. همانطور که می‌دانید تخم مرغ دارای مقدار زیادی پروتئین و کلسیم است که برای حفظ قدرت استخوان‌ها، پیشگیری از ریزش مو، سلامت مغز، غلبه بر کم خونی مفید است. همچنین برای افرادی که رژیم می‌گیرند و ورزش می‌کنند غذای اصلی می‌باشد. این ساندویچ که از انواع ساندویچ ایرانی می‌باشد، شامل تخم مرغ آبپز، نان باگت یا معمولی و گوجه می‌باشد که طبق سلیقه می‌توان علاوه بر نمک، به آن فلفل سیاه، پودر آویشن و سس کچاپ یا مایونز به دلخواه استفاده کرد.

ساندویچ کباب ترکی:

این ساندویچ همان گونه که از نام آن پیداست به کشور ترکیه مربوط است ولی به دلیل طعم لذیذ آن در فست فودهای ایرانی نیز جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و از انواع ساندویچ ایرانی محسوب می‌شود. این ساندویچ هم با گوشت مرغ و هم گوشت قرمز تهیه می‌شود که به صورت رول شکل به سیخ کشیده و آن را در فرهای بزرگی طبخ می‌کنند. برای سرو نیز از گوشت‌های پخته شده روی آن برش می‌دهند. گوشت‌های تکه شده را در نان باگت قرار داده و همراه با خیارشور، گوجه فرنگی و سس بسیار مانند ساندویچ بیکن سرو می‌کنند. همچنین به صورت ویژه نیز روی آن پنیر پیتزا، قارچ و فلفل دلمه‌ای تفت داده شده می‌ریزند.

همچنین بخوانید:  معرفی انواع همبرگرهای موجود در دنیا

ساندویچ کباب ترکی

ساندویچ میگو:

اگر دلتان یک طعم خاص می‌خواهد حتما این ساندویچ دریایی که یکی از انواع ساندویچ ایرانی به شمار می‌رود را امتحان کرده و لذت ببرید. اگر میگو را دوست دارید پس حتما ساندویچ آن را نیز امتحان کنید. در این ساندویچ میگو را با حرارت بالا سرخ می‌کنند. در داخل نان باگت میگوها را قرار داده و با پیاز خام که ترجیحا پیاز قرمز است به همراه گوجه فرنگی و خیارشور و همچنین سس خردل سرو می‌کنند.میگو خواص زیادی از جمله پروتئین، زینک و منیزیم می‌باشد که برای تقویت مغز و حافظه، سلامت بدن، جلوگیری از کم خونی، حفظ رژیم غذایی مفید است و ارزش غذایی معادل ساندویچ رست بیف دارد.

ساندویچ کالباس:

هر زمان نام ساندویچ به گوش می‌رسد، اولین چیزی که به یادمان می‌آید ساندویچ کالباس است که یکی از خوشمزه ترین انواع ساندویچ ایرانی به شمار می‌آید. این ساندویچ را به شیوه‌های گوناگون و کاملا سلیقه‌ای تهیه می‌کنند. در این ساندویچ از کالباس، نان باگت، خیارشور، گوجه فرنگی و سس مایونز یا سس کچاپ استفاده می‌شود. این ساندویچ را می‌توان مانند روش ساندویچ هایدا نیز تهیه کرد که طعم خاصی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ساندویچ کالباس

ساندویچ مغز و زبان:

مغز گوسفند یکی از خوشمزه ترین قسمت آن محسوب می‌شود و طعم آن برای اغلب مردم خوشایند است. به همین دلیل از ساندویچ آن نیز به عنوان یکی از انواع ساندویچ ایرانی بهره می‌برند. علاوه بر آن زبان گوسفند نیز به دلیل گوشت خالص بودن آن بسیار لذیذ است و طعم خوبی دارد. زبان و مغز را به طور جداگانه با پیاز و ادویه پخته و مقداری در روغن کم سرخ می‌نمایند. سپس با گوجه فرنگی و خیارشور در نان باگت آن را سرو می‌نمایند.

ساندویچ تن ماهی:

این ساندویچ مخصوص مسافرت و تفریح‌ها محسوب می‌شود. زیرا بسیار راحت تهیه می‌شود. ساندویچ تن ماهی نیز یکی از انواع ساندویچ ایرانی محسوب می‌شود. با نان‌های مختلف مانند نان تست، نان باگت و نان معمولی در کنار خیارشور، کاهو و سبزیجات با سلیقه افراد سرو می‌شود. اگر می‌خواهید از سس در این ساندویچ استفاده کنید پیشنهاد می‌شود از سس مایونز استفاده نمایید.

ساندویچ تن ماهی

ساندویچ بوقلمون:

این ساندویچ از بقیه ساندویچ‌های نام برده شده خاص تر است و ممکن است خیلی از افراد این غذا را امتحان نکرده باشند اما جزئی از انواع ساندویچ ایرانی حساب می‌شود و مانند ساندویچ مرغ می‌باشد. تهیه آن به این صورت است که گوشت بوقلمون را طبخ کرده، داخل نان باگت گذاشته و در کنار گوجه فرنگی، خیارشور و کاهو ساندویچ را سرو می‌کنند. سس آن نیز بسته به سلیقه هرکس متفاوت است.

ساندویچ فلافل:

این ساندویچ مخصوص شهرهای جنوبی ایران است و یک ساندویچ عربی محسوب می‌شود. طرز تهیه فلافل به این صورت است که نخود خیس خورده را به همراه پیاز چرخ کرده و به همراه ادویه‌های مختلف قالب زده و در روغن سرخ می‌کنند. فلافل‌ها را در نان باگت قرار داده و به همراه خیارشور، گوجه فرنگی، کاهو و سس کچاپ و خردل سرو می‌کنند. بعضی از افراد نیز از ترشی و کلم سفید و قرمز نیز برای سرو این ساندویچ استفاده می‌کنند.

ساندویچ فلافل

خرید ساندویچ‌های ایرانی و آماده از دهکده پروتئین

ساندویچ‌های ایرانی به مزاج مردم ایران نزدیک‌تر است و همین امر باعث می‌شود که خیلی از افراد به دنبال این ساندویچ‌ها باشند. علاوه بر آن ممکن است وقت تهیه کردن این ساندویچ‌ها نیز نداشته باشند. همین امر باعث شده که انواع ساندویچ‌ ایرانی به صورت آماده در دهکده پروتئین تهیه و تولید شود. علاوه بر آن مشتریان عزیز می‌توانند در شعبه‌های دهکده پروتئین، تمام مراحل آماده کردن ساندویچ‌ها را مشاهده کنند و از کیفیت مواد آن اطمینان حاصل نمایند. همچنین برای سهولت مشتریان عزیز، خرید آنلاین محصولات پروتئینی نیز فراهم شده و مواد غذایی درب منزل در کمترین زمان تحویل مشتری داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید