آموزش اشپزی

عجیب ترین غذاهای دنیا+تصاویر

عجیب ترین غذاهای دنیا

عجیب ترین غذاهای دنیا تنوع بسیار زیادی دارند. برخی از این غذاهای عجیب، خوشمزه و جالب اند و برخی از آن ها نیز چندش آور یا بدمزه اند. آیا دوست دارید این غذاهای عجیب را امتحان کنید؟ در این نوشته به معرفی برخی از عجیب ترین غذاهای دنیا می پردازیم و تصاویر آن ها را با هم تماشا می کنیم.

حال به هم زن ترین و عجیب ترین غذاهای دنیا

برخی از غذاها عجیب دنیا از نظر ما بسیار چندش آور و حال به هم زن هستند به طوری که حتی نمی توانیم به تصاویر آن ها نگاهی بیندازیم. خوردن این غذاها برای ما غیر قابل باور است اما در بعضی از کشورها این غذاها جزو غذاهای محبوب و پر طرفدار به حساب می آیند.

1- تخم مرغ بارور شده یکی از غذاهای عجیب آسیای شرقی

عجیب ترین غذاهای دنیا

تخم مرغ بارور شده

یکی از عجیب ترین و حال به هم زن ترین غذاهای دنیا که در فیلیپین و آسیای شرقی سرو می شود، تخم مرغ بارور شده است. این غذا با تخم مرغ اردک درست می شود. یعنی تخم مرغی که حاوی جنین تکامل نیافته است.

2- کرم سرخ شده

وحشتناک ترین غذاهای دنیا

کرم سرخ شده

یکی دیگر از عجیب ترین غذاهای دنیا، کرم سرخ شده است. کرم و حشرات سرخ شده از پر طرفدار ترین غذاها در مکزیک به حساب می آید که حتی در مشهورترین رستوران های این کشور نیز سرو می شود.

3- سوسیس خونی

چندش آور ترین غذاهای دنیا

سوسیس خونی

سوسیس خونی یکی از غذاهای عجیب و البته چندش آور است که در برخی از کشورها برای وعده صبحانه سرو می شود. این غذا شامل سوسیس، خون خوک، شوربا و پیاز است.

ترسناک ترین غذاهای دنیا

برخی از عجیب ترین غذاهای دنیا علاوه بر عجیب بودن، ترسناک نیز هستند. تعدادی از ترسناک ترین غذاهای دنیا عبارتند از:

1- میوه های سمی

 میوه Ackee که یک میوه سمی است یکی از غذاهای سنتی جامائیکا به حساب می آید. البته قابل ذکر است که این میوه ها به صورت خام سمی هستند و خوردن آن ها باعث مرگ می شود. آن ها این میوه ها را می جوشانند و سرخ می کنند. اگر این میوه ها کامل و درست پخته نشود سبب مرگ می شود.

ترسناک ترین غذاهای دنیا

میوه های سمی

2- اختاپوس زنده

این غذای عجیب یکی از گران قیمت ترین غذاها در کشور کره است. برای تهیه این غذای ترسناک اختاپوس زنده را تکه تکه کرده و سرو می کنند. اختاپوس زنده را به همراه سس های متنوع ای میل می کنند و روی قطعات آن کنجد می ریزند. هنگام خوردن اختاپوس ممکن است شاخک های آن در گلو گیر کرده و فرد دچار خفگی شود.

عجیب ترین غذاهای دنیا

اختاپوس زنده

3- عنکبوت سرخ شده

  یکی دیگر از عجیب ترین غذاهای دنیا عنکبوت سرخ شده است که در کشور کامبوج سرو می شود. این غذا طرفداران خیلی زیادی دارد. به این علت می گوییم که عنکبوت سرخ شده یکی از ترسناک ترین غذاهای دنیا است که سم کشنده و خطرناکی در نیش های این نوع عنکبوت وجود دارد. در صورتی که این عنکبوت به طور کامل و حرفه ای پخته نشود این سم از بین نمی رود و منجر به مرگ فرد خواهد شد.

غذاهای عجیب دنیا

عنکبوت سرخ شده

عجیب ترین غذاهای ایرانی

در میان غذاهای ایرانی نیز برخی از غذاها به نظر عجیب می آیند. برخی از عجیب ترین غذاهای ایرانی نیز عبارتند از:

همچنین بخوانید:  طرز تهیه انواع غذای ساده با بادمجان

1- کله پاچه با برنج: کله پاچه خودش یکی از عجیب ترین غذاهای دنیا به حساب می آید. جالب است بدانید که این غذای ایرانی رتبه پنجم چندش آورترین غذای دنیا را دارد. اما خب سرو آن در ایران کاملا طبیعی به نظر می رسد و طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. اما شاید پاچه پلو یا کله پاچه با برنج را بتوان یکی از عجیب ترین غذاهای ایرانی دانست. برای تهیه این غذا، کله پاچه را به همراه قرقروت، سیر، برگه زردآلو و … روی برنج می ریزند. این غذا در استان فارس و سیستان و بلوچستان سرو می شود.

غذاهای عجیب ایرانی

پاچه پلو

2- دلمه سیرابی

یکی دیگر از غذاهای عجیب ایرانی، دلمه سیرابی است. به طور کلی سیرابی هم مانند کله پاچه در نظر توریست هایی که به ایران می آیند از جمله غذاهای چندش آور و عجیب می باشد. اما دلمه سیرابی برای خیلی از ایرانی ها نیز عجیب به نظر می رسد. این غذا در خرم آباد سرو می شود و نام آن سغدو می باشد. برای تهیه این غذا مواد دلمه را داخل سیرابی قرار می دهند و می پزند. این غذا دو نوع قرمز رنگ و زرد رنگ دارد.

 

3- شله مشهدی

شله مشهدی یکی از غذاهای مشهور مشهد است که ممکن است برای افراد زیادی عجیب به نظر برسد. این غذا اغلب به عنوان نذری در محرم و صفر پخش می شود. جالب است بدانید که طرز تهیه شله مشهدی به عنوان میراث معنوی ایران به ثبت رسیده است. برای تهیه شله مشهدی از  گوشت، حبوباتی مثل لوبیا چیتی، ماش، نخود، بلغور، لوبیا قرمز، ادویهٔ فراوان و مغز قلم گاو استفاده می شود و برای تزیین نیز روی این غذا، قیمه می ریزند.

عجیب ترین غذاهای ایرانی

شله مشهدی

خوشمزه ترین غذاهای دنیا

همه غذاهای عجیب دنیا هم چندش آور و حال به هم زن نیستند. اتفاقا برخی از عجیب ترین غذاهای دنیا هم ظاهر شیکی دارند و هم طعم آن ها بسیار لذیذ و فوق العاده است. تعدادی از خوشمزه ترین غذاهای دنیا عبارتند از:

1- فو: یکی از عجیب ترین غذاهایی که در ویتنام سرو می شود سوپی به نام فو است. این سوپ در حالی که عجیب به نظر می رسد طعم خوبی دارد. برای تهیه سوپ فو از  رشته فرنگی و گوشت خام استفاده می شود.

خوشمزه ترین غذاهای عجیب

سوپ فو

2- پائلا: پائلا یکی از غذاهای عجیبی است که در اسپانیا سرو می شود. برای تهیه این غذا از برنج، مرغ، سوسیس، میگو، زعفران و سیب‌زمینی استفاده می کنند. این غذا نیز طعم خوبی دارد و طرفداران زیادی نیز دارد.

خوشمزه ترین غذاهای دنیا

خوشمزه ترین غذاهای دنیا

3- پاستیلا: پاستیلا یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار مراکش است. این غذا نوعی پای شیرین است که برای درست کردن آن از شکر، دارچین، کبوتر، جوجه، مرغ یا بلدرچین استفاده می کنند.

غذاهای عجیب

پاستیلا

ساندویچ های عجیب دنیا

برخی از ساندویچ ها نیز ظاهری عجیب و غریب دارند اما خب افرادی زیادی دوست دارند آن ها را امتحان کنند. برخی از این ساندویچ ها عبارتند از:

1- ساندویچ مغز سرخ شده: برای تهیه این ساندویچ که یکی از غذاهای امریکایی است از مغز گاو سرخ شده استفاده می کنند.

ساندویچ های عجیب

ساندویچ های عجیب

2- ساندویچ زبان گاو: این ساندویچ نیز کمی عجیب به نظر می رسد اما طعم خیلی خوبی دارد.

عجیب ترین ساندویچ ها

عجیب ترین ساندویچ ها

3- ساندویچ وادا پاو: این یک ساندویچ هندی است. برای تهیه این ساندویچ از پوره سیب زمینی پر ادویه و تندی استفاده می شود.

1 دیدگاه در “عجیب ترین غذاهای دنیا+تصاویر

  1. یگانه گفت:

    اه خیلی چندش بود حالم بد شد مخصوصا عکس اولیا چی بود اخهههه ، دهکده پروتئین این چکاری بود اخه

دیدگاهتان را بنویسید