آموزش اشپزی

طرز تهیه چیزبرگر

طرز تهیه چیزبرگر

طرز تهیه چیزبرگر به چند روش مختلف امکان پذیر است. چیزبرگر یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدارترین ساندویچ ها به حساب می آید. در این نوشته سعی کرده ایم طرز تهیه چیزبرگر خانگی را به شما آموزش دهیم. با استفاده از این دستور آشپزی و درست کردن این ساندویچ خوشمزه می توانید خود و خانواده تان را به وعده ای لذیذ دعوت کنید.

طعم لذیذ گوشت به همراه پنیر سبب شده است تا همه افراد از ساندویچ چیزبرگر استقبال کنند. می توانید این ساندویچ را در دورهمی ها و یا مهمانی تولد و مهمانی عصرانه و …. نیز سرو کنید. مطمئن باشید همه مهمانان شما این پذیرایی را می پسندند. علاوه بر این می توانید چیزبرگر را در سایز کوچکتر و به شکل فینگر فود نیز سرو کنید.

طرز تهیه چیزبرگر خانگی

طرز تهیه چیزبرگر خانگی

چیزبرگر چیست؟

چیزبرگر در واقع همان همبرگر است که روی آن پنیر قرار میگیرد. رایج تر آن است که برش پنیر بروی لایه ی گوشت قرار گرفته و یک ترکیب خاص و خوشمزه را رقم میزند که حتما شما هم هوس درست کردن ساندویچ چیز برگر با پنیر گودا دارید. در این مقاله شما را با دستور تهیه چیزبرگر با پنیر پیتزا و قارچ خانگی را آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه چیزبرگر خانگی

شاید شما نیز از آن دسته افرادی هستید که نمی توانید به راحتی به غذاهای بیرون اطمینان کنید. وقتی در تمام طول میل کردن ساندویچ به این موضوع فکر می کنید که آیا این فست فود از مواد اولیه مرغوبی درست شده است یا نه؟ یا اینکه آیا تمام مراحل تهیه همبرگر با پنیر به صورت بهداشتی بوده است یا خیر و … بدیهی است که نمی توانید از طعم لذیذ ساندویچ خود لذت ببرید.

در این صورت بهتر است که خودتان در خانه دست به کار شوید و فست فود و ساندویچ خانگی تهیه کنید. این طور دیگر خیالتان راحت است که از بهترین مواد ممکن در تهیه ساندویچ استفاده شده است. این ساندویچ مطمئنا برایتان لذت بخش خواهد بود. به همین علت نیز در این نوشته می خواهیم طرز تهیه چیزبرگر را به شما آموزش دهیم. موارد مورد نیاز جهت تهیه چیزبرگر خانگی عبارتند از:

  • نیم کیلو گوشت چرخ کرده ( بهتر است این گوشت ترکیبی از گوشت گوسفند و گوشت گوساله باشد)
  • یک عدد پیاز متوسه رنده شده
  • دو قاشق غذا خوری روغن زیتون
  • نمک و فلفل به مقدار نیاز
  • پودر سیر، پودر تخم گشنیز و پاپریکا به اندازه لازم
  • پنیر ورقه ای گودا یا پنر چدار به مقدار لازم
  • نان همبرگر
طرز تهیه چیزبرگر با قارچ

طرز تهیه چیزبرگر با قارچ

طرز تهیه ساندویچ همبرگر پنیری

برای تهیه ساندویچ چیزبرگر خوشمزه باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. یک عدد پیاز متوسط را رنده کنید و آب آن را خوب جدا کنید.
  2. پیاز رنده شده را با گوشت به خوبی مخلوط کنید. ( اغلب گفته می شود که برای تهیه همبرگر از گوشت گوساله استفاده می شود که چربی کمتری دارد. اما برای این دستور طرز تهیه چیزبرگر از ترکیب گوشت گوساله و گوسفند استفاده شده است. )
  3. دو قاشق روغن زیتون را نیز به گوشت اضافه می کنیم. ( اضافه کردن روغن سبب می شود که گوشت در هنگام سرخ شدن خشک نشود و بافت لطیف و نرمی داشته باشد. )
  4. حالا نمک و فلفل و سایر ادویه ها را اضافه می کنیم. بنابر سلیقه و ذائقه خود می توانید هر ادویه ای را که دوست دارید اضافه کنید یا اینکه از میان این فهرست مواد اولیه حذفش کنید.
  5. همه موارد را به خوبی مخلوط کنید و کاملا ورز دهید. بعد از ورز دادن در ظرف را گذاشته و آن را برای مدت یک ساعات در یخچال قرار دهید. این زمان دادن به مواد کمک می کند تا طعم و مزه مواد به خوبی به خورد هم رود.
  6. بعد از اینکه گوشت را از یخچال خارج کردید به انداز نارنگی از گوشت بردارید و با فشار دست آن را مسطح کنید.
  7. همبرگرها را با حرارت کم در روغن داغ سرخ کنید. حرارت را کم کنید تا همبرگرها کاملا مغزپخت شوند.
  8. حدود هشت دقیقه قبل از اینکه همبرگرهای سرخ شده را از روی گاز بردارید، ورقه های پنیر را روی همبرگرها قرار دهید .
  9. حرارت سبب آب شدن پنیر می شود و به این ترتیب عطر و طعم پنیر و همبرگر به خوبی با هم مخلوط خواهد شد.
همچنین بخوانید:  طرز تهیه همبرگر فوری و خوشمزه خانگی

برای سرو این چیز برگرهای خوشمزه می توانید نان همبرگر را از وسط برش دهید. داخل نان را آغشته به سس کچاپ کنید. برش های کاهو و خیارشور را روی یک طرف نان قرار دهید. چیزبرگر را روی کاهو و خیارشور و لایه آخر نیز برش های گوجه را بچینید و بعد طرف دیگر نان را روی گوجه ها فیکس کنید. با استفاده از این دستور طرز تهیه چیزبرگر می توانید از یک ساندویچ خانگی خوش عطر و طعم لذت ببرید.

طرز تهیه همبرگر با پنیر

طرز تهیه همبرگر با پنیر

طرز تهیه چیزبرگر با قارچ

برای تهیه چیزبرگر با قارچ می توانید از همین دستور بالا استفاده کنید. با این تفاوت که قارچ هم اضافه می شود. برای این منظور باید قارچ های اسلایس شده را سرخ کنید. و به ساندویچ خود اضافه کنید.

روش دیگر هم این است که قارچ های ورقه ای شده را سرخ کنید و در حین سرخ شدن قارچ ها پنیر را هم به قارچ ها اضافه کنید  تا با حرارت قارچ ها آب شده و کاملا با قارچ ها ترکیب شود.

وقتی همبرگرها را داخل نان گذاشتید از ترکیب قارچ و پنیر نیز روی آن ها بریزید و روی آن برش های کاهو، خیارشور و گوجه را بچینید و ساندویچ را میل نمایید.

سوسیس و کالباس ارگانیک

طرز تهیه رویال برگر

برای تهیه رویال برگر که یکی از خوشمزه ترین ساندویچ ها است نیز می توانید از همین دستور طرز تهیه چیزبرگر با اندکی تفاوت استفاده کنید.

برای تهیه این ساندویچ خوشمزه باید یک پیاز متوسط را خلالی کرده و در روغن تفت دهید. قارچ های ورقه شده را نیز به پیازها اضافه کنید و کاملا تفت دهید.

چیزبرگری را که درست کرده اید داخل نان همبرگر قرار دهید و روی آن یک ورق ژامبون بگذارید.

قارچ و پیاز تفت داده شده را روی ژامبون بریزید و روی آن یک ورق ژامبون دیگر بگذارید.

گوجه و خیارشور و کاهو را نیز بین نان گذاشته و ساندویچ را با سس دلخواهتان میل نمایید.

اگر عاشق طعم همبرگر و چیزبرگر هستید اما زمان لازم برای تهیه این ساندویچ های خوشمزه را ندارید. از طرفی هم دوست ندارید در بیرون از خانه ساندویچ سرو کنید. می توانید از همبرگرهای نیمه آماده دهکده پروتئین استفاده کنید. در این صورت هم خیالتان از سالم بودن مواد اولیه راحت است. هم از بهداشتی بودن مراحل تهیه و تولید این محصول خاطر جمع هستید. و هم اینکه با استفاده از همبرگرهای نیمه آماده دهکده پروتئین، برای تهیه ساندویچ همبرگر، چیزبرگر، رویال برگر و …. نیاز به زمان زیادی ندارید. تنها کافی است که این همبرگرها را سرخ کنید و نوش جان نمایید. می توانید به صورت اینترنتی و آنلاین این محصول خوشمزه را از سایت دهکده پروتئین سفارش دهید و در اسرع وقت درب منزل خود تحویل بگیرید.

همبرگر – فرانسوی پنیری

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

همبرگر – کره ای

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

همبرگر – مرغ

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

همبرگر گوسفندی

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

همبرگر مخلوط گوسفندی و گوساله

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

1 دیدگاه در “طرز تهیه چیزبرگر

  1. سارا گفت:

    طرز تهیه چیزبرگر:
    تلفن
    سفارش آنلاین
    به همین سادگی ، به همین خوشمزگی
    البته اگه کیفیتش بررات مهم باشه از دهکده پروتئین همبرگر آماده سفارش میدی؛ خودت توی خونه درست میکنی

دیدگاهتان را بنویسید